foto5

Posledné komentáre

• Na Tri krále o krok dále.

Rybo
    Nemame ziadne info, ale auta parkuju aj hore

Ahoj, chcem sa opytat ci nahodou nevies aka je ...

• Gerlachovský štít

Sezona
    Bolo suprovo. A ty ako si na tom , dufam ze lyze ...

Paradny piatok
    Gerlach ma kvoli vysokej navstevnosti vobec nelaka.

Login Form

Gerlachovský štít

Gerlachovský štít_9

Vo štvrtok po obeda mi volá Miro, či v piatok môžeme ísť na Gerlach. Bolo to na rýchlo, museli sme si vybaviť voľno v práci. O dve hodiny mu volám na späť, že teda ideme. V piatok ráno nás berie auto v T. Polianke smer Sliezsky dom. 7:30 vyrážame Tatranskou magistrálou do Batizovskej doliny. Popri plese sa vyhupneme pod Batizovskú próbu, kde sa nastrojíme do lezeckej výstroje. Museli sme použiť zimnú vystroj, v próbe úž bolo dosť snehu. Miro si nás naviazal a začali sme výstup na Gerlach. Úseky sa striedali s lezeckou alebo kráčajúcou časťou. Po snehových poliach sa v kacúroch stúpala parádne, úseky kde sme museli kráčať po skalách v kacúroc boli dosť nepohodlné. Počasie nám prialo, bezvetrie, slnečno super sprievodca, čo sme si mohli viacej priať.

Postupne sa približujeme k vrcholu, míňame dve skupiny ktoré zostupujú dole. Posledných 50m od vrcholu konečne ho vidíme. Za 3 ½ hodiny konečne dosiahneme vytúžený vrchol. Je to úplne iný pocit, ako keď dosiahneš najvyšší vrchol v inej krajine. Je to predsa Gerlach, vytúžený vrchol našej krajiny. Strašne som sa tešil, keď som sa dotkol kríža s modrým kamienkom. Na vrchole fotíme a kukáme na vrcholky Tatranských štítov. Zídeme nižšie, občerstvíme sa, oddýchneme si a čaká nás zostup. Pri zostupe nám začína byť poriadne teplo, musíme sa vyzliecť lebo je teplo ako na diskotéke v Braväcove. Po snehových poliach skáčeme ako Kamzíky, po skalných platniach to ide ťažšie. Pekne pomaly s veľkou opatrnosťou zídeme dole Batizovskou próbou. Odstojíme sa, popri plese sa napojíme na Tatranskú magistrálu. Tento úsek je nekonečný, vôbec sa nám nezdá – keď sme stúpali hore že nám to trvalo tak dlho. Konečne dorazíme k Sliezske domu, kde cez okienko si kúpime chladené nápoje. Bol to splnený sen, s krásnym počasím a super sprievodcom Mirom. Týmto mu ďakujem za krásny prežitý deň a kopec srandy čo sme spolu zažili.