foto5

Posledné komentáre

• Derešský kotol

Zazitok
    Na buducu sezonu sa das do kopy, a budes zazivat ...

Solovka
    Parada Momo. Diky za sprostredkovany zazitok.

• Fašiangová orba , aneb : Na Krížnej, krížnie vetry dujú

Praskovanie
    Na kremnickych sa ani len vanok neunuval fuknut ...

• Krížna 8.2.2020

Lado borec!
    No ešte že sme nočný výstup..a LA čelovka ...

Login Form

Sami v raji

Víkendová predpoveď sľubovala parádne počasie na turistiku.

V piatok večer sme sa dohodli so Šeďom ráno o siedmej ho vyzdvihneme doma. Cez

Horehronie /Polomka zastávka v pekárni – majú tu vynikajúce pečivo a chlieb/, pred Stratenou

odbočíme do ľava, lesnou asfaltkou sa dostanem do obce Píla kde začína aj naša turistiky.

Šeďovi ukážem v mape našu trasu, on sa od nás oddelí a behom si dá svoju naplánovanú

trasu. Začínam po žltej značke, cez roklinu Piecky. Pekné

vodopády s dvomi dlhánskymi rebríkmi. Tento deň začína pekne. Vystúpame na modrú značku,

Glac – Malá Poľana. Z modrej sa napájame na červenú – Malá Poľana, zvážnica nám umožní

sa trochu vydýchať. Prichádzame k ďalšej našej odbočke Glac – stará horáreň. Odbočujeme

z červenej na zelenú, pekným lesíkom nastúpavame a naklesávame, mierna húpačka hore

dole. Ďalšia naša odbočka zo zelenej na žltú – Pod Bykárkou. Začína prudké klesanie, tento

úsek je nepríjemný na nohy. Pod lístím sa nachádzajú šutre, musíme si dávať pozor kam

stúpame aby sme si nerobili výron. Ďalšia zmena značky, zo žltej na zelenú – Klauzy. Pekne

popri Bielom potoku, na dvoch miestach sú spravené mostíky cezeň. Ústie Sokolej doliny –

zmena značky na žltú. Dochádzajú baterky, slaninka s chlebom a teplým čajom, to dá všetko do

normálu. 10 min. mierneho stúpania, a potom začína prudké stúpanie k Závojovému vodopádu.

Tu som ešte v živote nebol, tak som prekvapený z veľkosti tohto vodopádu. Dlhánske rebre,

dva mosty cez vodopád – tu som sa cítil ako niekde v Rakúsku. Ešte posledný vodopád, kúsok

cez vodu a sme na ďalšej zmene značky na zelenú. Kúsok po nej a pri Biskupských chyžkách

zase na žltú. Lesom po zvážnici prichádzame na miesto na ktorom sme už dnes boli, Glac –

Malá Poľana. Po modrej až k odbočke Malá Poľana. Zase na červenú, ale tu schádzame na

hrebeň medzi Veľkým Sokolom a Pieckami. Myslíme si že budeme už len klesať nadol. Ale

opak je pravdou, zase je to húpačka hore a dole. Keď to nepoznáte tak je to také demotivujúce.

V poslednej štvrtine to začína konečne klesať. A naša posledná zmena značky. Vytúžená žltá,

toto je posledná farba ktorá nás privedie k autu. Dnes to bola hra s farbami, najpoužívanejšia

bola žltá a zelená. Prešli sme 26 km s prevýšením 1140 m za 5:30 hod. Keď si to pozriete na

mape, prešli sme trasu v tvare 8. Za celý čas sme stretli asi 10 ľudí. Toto je ideálny čas na túry.