foto5

Posledné komentáre

• Derešský kotol

Zazitok
    Na buducu sezonu sa das do kopy, a budes zazivat ...

Solovka
    Parada Momo. Diky za sprostredkovany zazitok.

• Fašiangová orba , aneb : Na Krížnej, krížnie vetry dujú

Praskovanie
    Na kremnickych sa ani len vanok neunuval fuknut ...

• Krížna 8.2.2020

Lado borec!
    No ešte že sme nočný výstup..a LA čelovka ...

Login Form

Prosiecka a Kvačianska dolina

Prosiecka a Kvačianska dolina_21

Po piatkových výdatných dažďoch, sme sa v sobotu vybrali do Chočských vrchov na prekrásny okruch dvoch dolín. Začíname v Prosieku, parkovné 2 € - dostali sme mapku. Vyrážame do doliny, na začiatku je poriadne husto, veľa rodiniek s malými deťmi, keď zistia koľko veľa vody tečie, tak sa otáčajú a vracajú späť k autu. Aj my sme prekvapený, koľko veľa vody tečie v koryte. Ako stúpame vyššie, chodník ktorý ide po dne potoka je teraz zaplavený, musíme si hľadať cestu mimo neho. Je to úplne iné, keď je v koryte voda. Ako stúpame vyššie, chodník ide mimo koryta potoka. Je strašné teplo, potok prijemne chladí a v Prosieckej doline je žitelne. Z chodníka odbáčame k vodopádu Červené piesky.

Po dažďoch, sa s neho rinie obrovské množstvo vody. Je to paráda, v tejto doline som nezažil toľko veľa vody. Vraciame sa späť a pokračujeme zaujímavou často doliny, začínajú rebríky, ktoré boli vždy bez vody a dnes tade tečie voda. Sme trošku premočený, ale vôbec to nevadí, toto tu už asi nezažijeme. Vychádzame z doliny na krásne lúky, sú poriadne premočené od dažďov. Zbehneme do dedinky V. Borové, krásne staré domy a drevenice. Sú tu dve občerstvovačky, my pokračujeme ďalej do Kvačiaskej doliny. Po ceste stretávame veľké množstvo turistov s malými deťmi. Aj v tomto potoku tečie neskutočné množstvo vody. Prichádzame k mlynom, som prekvapený aké obrovské množstvo ľudí sa tu nachádza. Preklučkujeme pomedzi nich, ideme si pozrieť ako pracujú vodné mlyny. Je to fakt pekne spravené. Po 10 min. sa vraciame späť na chodník a pokračujem do dediny. Na jednom úseku je spravená vysunutá lávka nad roklinu, je to asi cca 40 m výška. Zbehneme dole a pri parkovisku si dáme malé občerstvenie. Na začiatku Kvačian odbočíme do prava a žltou značkou, cez lúky a pasienky, pokračujem k nášmu auto do Prosieka. Je to krásny okruh, vždy sa sem rad vraciam a dnes po dažďoch nám to dalo iný rozmer.