foto5

Posledné komentáre

Ferrata
    Pali treba tam ist podvecer, je tam toho vela tak ty ...

To sa nam dnes urobilo pekne
    V sobotu som len tak klikol na youtube a pozeram ...

• Island - video

Ponorit
    Dakujem . A budem so mna ladova bojka

Uzasne
    Ako už obvykle, úžasné video. Vďaka za zážitok.

Login Form

Kościelec

Kościelec_14

Naše Tatry nám zavreli, tak sme sa vybrali do Poľských. Ráno odstavujeme auto v Zakopanom, zima je fajná , tak sa aj podla toho poriadne oblečieme. Dlhou promenádou sa dostaneme k začiatku lanovky na Kasprov vrch. Tá nepremáva pre údržbu, tak asi preto je tu toľko málo ľudí. Po žltej a modrej značke sa dostaneme k chate Murowaniec. Slniečko krásne svieti, ale napriek tomu je stále chladno. Od chaty pokračujeme po modrej značke k plesu Czarny staw. Malé občerstvenie na dobitie bateriek a šup poriadnym stupákom do sedla Krab. Od tadeto sa nám slniečko skrylo za vrchol Kościelca.

Čím začíname stúpať vyššie, začína fúkať silný južný vietor. Posledný úsek, asi 50 výškových metrov začína byť poriadne šťavnatý. Veľké množstvo lezeckých vložiek, pre neskúsených turistov to môže byť problém. Na vrchole nás zase osvieti slniečko, a ten výhľad na Poľské tatry stál za to. Dlho sa nezdržíme, vietor je dosť neprijemne. Zlezieme do sedla Krab a naspäť sa dáme do ľava k Zielony stva a okolitým plesám. Tu vidno, že sem počas celého dňa nezasvieti slnko, plesá sú pekne zamrznuté. Popri sedačke, ponad chatu Murowaniec sa vraciame dole do Zakopaného. Musím skonštatovať, Poľská čast Tatier je úplne iná ako tá naša. A budem sa sem musieť vrátiť v zime a pošlapať v tejto časti Tatier.