foto5

Posledné komentáre

Ferrata
    Pali treba tam ist podvecer, je tam toho vela tak ty ...

To sa nam dnes urobilo pekne
    V sobotu som len tak klikol na youtube a pozeram ...

• Island - video

Ponorit
    Dakujem . A budem so mna ladova bojka

Uzasne
    Ako už obvykle, úžasné video. Vďaka za zážitok.

Login Form

Hrb - 26.10.2019

Hrb - 26.10.2019_3

Momo podnietil moju grafomanskú vášeň. Takže takto sa to dnes udialo.

Krásne počasie sa ťahá už 2. týždeň. Žienka chce riadiť , takže my 2 čo neradi počúvame hukot vysávača ráno radšej vypadneme. Maťko frfle už doma - nemám rád, nejdem, nechcem,... (akoby som videl/počul sám seba pred 40-timi rokmi). Parkujeme na Čmelienci nad Ľubietovou. Pekne po značke smerom hore. Napodiv cestou hore stretáme len jedného cyklistu. Inak pusto. :-). Všetko je v Tatrách,Fatrách,Matrách. Našťastie. Pri chate mierna kríza so slzami. Nevytnem ho ( hot- už je iné tisícročie), radšej pomojkám, naložím na plecia a pokračujeme. Keď sa chodník zostrmí a mne sa hmlia sklá okuliarov, zložím ho z koňa.

Prvé kroky v ,,lezeckom" teréne mu vyčaria úsmev na tvári. Konečne môžem začať aj čo- to fotiť. Pomedzi staré javory a buky dosahujeme vrcholový hrebeň Vepra a vyhliadkový Hrb. Je tu fakt parádne. Hore len 2 kočky,ktoré nám spravia fotku. Pokocháme sa výhľadmi - okrem Nízkych vidno aj Vysoké Tatry- od Kriváňa až po Gerlach. Doplníme energiu a ideme smer Vepor. Značkovaný chodník sa stráca pod lístím, tak redukujem moje plány. Pôvodne som chcel prvým poľovníckym chodníčkom dole do doliny, ale všetko je zapadané lístím .Nenašiel by som chodníčok a s Maťkom sa nechcem tralalákať dole strminou (by ma natrel polovičke) . Takže otočka a ako hore, tak aj dole. Cestou stretáme belgického ovčiaka- pozerá na nás, za ním paničky- 2 dámy z Maďarska. Tak využijem moje znalosti maďarčiny:,,vigyaz vigyaz kutya harab". A oni rehot a spustia na mňa, na čo ja len krátko: ,, nem irtem". Tak mi odpovedia:,, kutya nem harab , kutya tyuki luki". :-) Pomaličky k chate, tu krátko posedíme, vyhrejeme sa a dole chodníčkom a potom pohodlnou cestou. Aby sme naprázdno neobišli, tak sa stavíme u baču Majera, nakúpime žinčicu (asi toho roku posledná), zbehneme k bazénu na konci Ľubietovej, kde chytáme pstruhy (potvory nechcú návnadu, 1 sa ulakomí, ale odhákol sa smrad jeden)-napokon Maťko musel použiť čereň a podberák . A s krásnym dúhákom ideme domov. Dieťa vysmiate , ja vychechtaný a žena spokojná že nás celý deň doma nebolo . Večer ešte zmizneme na plaváreň a potom len dokŕmiť (Ala robila domáce višne v čokoláde alá griotka) a napapaný hurá do perín.

S pozdravom- do skakavenia a Hare Hrb priatelia.

PS: účastníci zájezdu Maťko a ja.