^späť

Posledné komentáre

Login Form

Madeira

Madeira 2018_1Po prílete na ostrov nás privítalo krásne slnečné doobedie. Na letisku sme si vybavovali auto a teta nás prehovorila, nech si požičiame auto s dieslom. A do dnešného dna neľutujem, urobili sme dobre a nechali sa prehovoriť. Vyrážame na dobrodružstvo po Madeire, cesty parádne vybudovane s veľkým množstvom tunelov nás privedú k nášmu prvému ubytovaniu v Calhete. Až teraz som pochopil prečo nás teta prehovorila, keď sme zišli z hlavnej cesty a začali stúpať, bol som strašne spokojný s výkonom a ťahom auta. Tu bola asi väčšina horských ciest ako cesta na Šachtičku.

Ubytovali sme sa v rodinnom dome ktorý bol iba pre nás dvoch s krásnym výhľadom na more a kopce. Náš prvý výlet sme si dali levadu 25 Fontes. Môžete ju ísť s dvoch miest. Z hôrneho parkoviska ktoré sa nachádza na hrebeni, alebo z parkoviska asi 4 km od hrebeňa smerom do dedinky Calhete. Druhá začína 2 km tunelom a nemusíte sklesať ani nestúpať. Prvá ma však zase tu výhodu, že cela tato oblasť sa skladá zo štyroch podlaží. My sme prešli 3 a stalo to za to. Prvé a druhé podlažia sú dva obrovské vodopády ktoré majú dĺžku cca 30m. Tretie podlažie je vodopád 25 Fontes, toto je menší vodopád. A do štvrtého sme nešli, nenašli sme odbočku.

Ďalší deň sa vydávame na levadu Lambada da Ponta do Sol. Asi 15 km od nášho ubytovania, auto odstavujeme pri miestnom kostole. Po asfaltke sa dostaneme k Levade Nova a začína výlet po exponovanej levade. Po asi hodine nás privedie k 200m tunelu. Po jeho prejdení sa objaví vodopád, ktorý sa valí po stenách levady. Vody bolo dosť, tak sme sa trochu aj osprchovali. Za vodopádom začíname sklesávať na druhú levadu do Moinho, po nej začína cesta späť do nášho východiskového bodu. Tato je krajšia, všetko krásne zarastené voda tečie poriadnym prúdom, strmé zrazy pod ňou – je to poriadny zážitok.

Ďalší deň sa po západnom a severnom pobreží presúvame do nášho druhého ubytovania mestečka Porto da Cruz. Cestou vymetáme rôzne vyhliadky, zastavujeme sa v mestečku Porto Moinz, kde sa nachádzajú bazény, ktoré napĺňa Atlantik. Cely deň posmoklieva dážď, ale to vôbec nevadí, veď sadíme v aute. Atlantik je na severnej časti ostrova poriadne rozbúrený, ale nie len tento deň, ale počas celého pobytu.

Madeira 2018_6Prichádza deň R, idem zdolať najvyšší vrchol ostrova. Naša trasa začína pod vrcholom Pico de Areiro. Mysleli sme si, že to bude vyprdkávačka, ale opak bol pravdou, neklesali a nestúpali sme 800 výškových metrov a malo to dĺžku 12 km. Krásny turistický chodník s veľkým množstvom schodov, tunelmi a tie zrázy, bolo to brutálne – oni to tam vybudovali pre nás turistov. Bol to prekrásna turistika, veď sme po naj boli rozjebaný ako čínske hračky.

Po návrate sme sa naobedovali, zregenerovali a podvečer vybrali na polostrov Sao Laurenco. Najvýchodnejší výbežok ostrova s jedinečnými výhľadmi na skalnaté pobrežie so strmými útesmi červenej a okrovej farby. Bolo super že sme prišli takto neskoro, stretli sme par ľudí ktorý sa vracali a potom len sami dvaja.

Nasledujúci deň si povieme, dáme niečo ľahšie. Pekne po rovine levadou do Caldeirao Verde a pokračujeme do Inferna. Toto je jedno z najpôvabnejších miest ostrova. Prechádzali sme cez úzke a nízke tunely / dva krát som si buchol hlavu, od vtedy sa mi zdá, že som debil/ a okolo krásnych vodopádov. Najskôr sme sa dostali k  Caldeirao Verde. Zelený kotol ohraničený vysokými stenami. My sme ďalej pokračovali po levade cez ďalšie tunely, a jeden z nich nás vypľul v kaňone, kde rieka spravila poriadnu ryhu. Tu ešte trasa nekončí, pokračuje posledným tunelom, ktorý nás privedie do kotla Inferno. Kolmé steny ešte raz vyššie ako Caldeirao Verde. Nakoniec to nebolo taká prechádzka , prešli sme cca 20km. Keď sme prišli k autu tak sme toho mali dosť.

A naším posledným výletom na tomto zelenom ostrove bol vrchol Pico Grande. Je to obrovský masív v centrálnej časti ostrova. Kopce sme mali v oblakoch, tak sme si to až tak neužili. Ale na zaver bol 25m úsek , ktorý bolo treba vyliezť.  Vyberte sa tam, keď bude pekne počasie, ma byt vidieť celý centrálny hrebeň. No a na zaver, pri odlete na letisku je balkón z ktorého môžete sledovať prílety a odlety lietadiel.