^späť

Dakujem
    som rad ze sa paci

Velka poklona
    Parada, velmi pekne spravene video. Tie zabery z ...

• Vianoce, ako na jar

Snehomili..
    No krasne .ani ste nestihli vytravit a uz drsr ten ...

• Dobrý začiatok 2017 - video

Poklona
    Krasne ste to odpalili,techni ka prasanová užasná,Zdenko ...

Login Form

Jebel Toubkal

Maroko - Hory, Sahara, Atlantik_10Z Marrákešu autom vyrážame o 8:30 smer Imlil. Cesta prebieha úplne bez problémov, o 11tej odstavujeme auto na platenom parkovisku za dva dni 20 dirhamov/2€/. Nepotrebne veci vyhádžeme z batohov a necháme v aute. Opúšťame Imlil a vydávame sa na dlhú trasu na chatu refuge Muflons. Z dedinky začíname stúpať cez les k poslednej dedinke/Aroumd/ na trase. Prejdeme popri pár domoch, kde predávajú rôzne suveníry, a začneme zostupovať k obrovskému korytu rieky. V koryte sú dve miesta kde musíme prebrodiť malé potoky, našťastie sú tam nahádzané skaly ktoré nám uľahčia prechod cez tieto malé potoky.

Ako začíname stúpať k vodopádom, predbehnú nás mulice ktoré vezú tovar alebo batohy turistov na chaty pod Toubkalom. Prichádzame k vodopádom, sú obstavane budovami s reštauráciami a obchodíkmi. Vodopády sú také obyčajské, u nás takých je strašne veľa. Nad vodopádmi dáme občerstvenie a pokračujeme ďalej na chatu. Počas výstupu nás míňa veľa ľudí ktorý zostupuje dole do doliny. Ten traverz na chatu je nekonečný a najhoršie na tom je že tu chatu stále nemáme na dohľad. Naberáme výškové metre a s nami to nič nerobí, konečne vidíme v diaľke chaty. Prídeme na chatu, ideme k okienku kde nahlásim svoje meno, zaplatím a chlap nám ponúkne kacure za 70 dirhamov na osobu, my ich zoberieme lebo nás straší že budeme ich potrebovať, hore je ľadovo. Chaloš nás zavedie na izbu, chceme si trošku oddýchnuť ale nemáme deky ktoré mi sľúbili že tam budú. Tak zase musíme zbehnúť dole k okienku a vypýtať si ich. Po 10min. čakania nám ich chlap donesie. O siedmej je večera, sadneme si k Slovákom a Čechom a pustíme sa s nimi do debaty, kým nám nedonesú večeru. Po večery sa poberieme spať, ráno o 5tej vstávame. Ráno sme nemuseli ani nastaviť budík, Turci čo spia s nami na izbe sa pripravujú a balia si veci na výstup. Samozrejme zobudia aj nás, my sa zbalíme za 15min. a ideme na raňajky. Vyjdeme s chaty a vidíme svetlá ako stúpajú na vrchol. Nasadíme kacúre a začneme aj my stúpať na vrchol. Kacure sú na pi.. , moje si nejako poodťahujem a Mickine cele zle. Ide na jednom kacúrovi hore druhý mam ja pripnutý na bágel. Začína svitať a my sa dostávame do sedla, kde dáme kacúre dole. Čím sme vyššie s Mickou nemáme žiadne problémy s výškou. Už len kúsok a budeme na vrchu. Konečne dosiahneme spoločný vrchol /4167 m/, tu stretáme našich známych z večere a ďalších Slovákov. Pofotíme, občerstvíme sa a dáme sa na zostup. Pri zostupe vidíme to stádo ľudí ktoré ide na vrchol, sme radi že sme si privstali a išli tak skoro. Zostúpime na chatu, tu niet ani živánka, vrátim kacure a dáme si 30 min. pauzu s občerstvením. Dáme sa na zostup do Imlil, tu máme zajednané ubytovanie.