foto5

Posledné komentáre

• Fašiangová orba , aneb : Na Krížnej, krížnie vetry dujú

Praskovanie
    Na kremnickych sa ani len vanok neunuval fuknut ...

• Krížna 8.2.2020

Lado borec!
    No ešte že sme nočný výstup..a LA čelovka ...

• Silvestrovská Krížna

holenie
    To len zele vidis, z tolkeho vycerpania

oholený
    Momogán a keď ideš so mnou tak sa neoholíš. Podozrivé ...

Login Form

Krížna pred MDŽ- 7.3.2020

Krížna pred MDŽ- 7.3.2020_13

V piatok obvolám chalanov- vyzerá to že ráno pôjdem asi sám. Momo brnkne Ale že ranná action. Ráno sa budím ešte za tmy. Obed nachystaný, vonka odmäk. Špekulujem ako Beta s inštrumentom. Lenivý som- hľadám výhovorku prečo nikde neísť.Pre istotu o 5:30 napíšem že či teda ideme. Odpoveď znie jasne- pome. Takže ranné rituály. Parkujeme tesne 3.- boli by sme prví, ale vysokú zver treba mrkvou dokŕmiť. V doline je odmäk,impregnujem pásy Aliným prípravkom. Doma parafínu plná ... taška, ale nejako sa mi ráno nedarilo nájsť kde som to odložil. Takticky pustíme junákov pred nás-nech sa nám na pásy nelepí a máme stopu pripravenú.

Aj ich upozorním že nech neťahajú dostrma . 🙂. Chodníkom v lese to pustí dnes, maximálne zajtra. Odmäk a dážď spravili svoje. Na chodníčku na listovom podklade je pár centi snehu a ešte aj tie sa nalepia na pásy. Cestou popri potoku to hádam ešte vytríme. Prichádzame k salašu s častými fotopauzami. Dnes som ako fotoreportér Flash.Slnko presvecuje, kvalita snehu sa s výškovými metrami zlepšuje. Okolo salaša zimná rozprávka. Ideme strmšími cikcakmi len dovtedy kým ma to neomrzí a ťahám to potom kúsok miernejšie . Minko by to jadrno okomentoval. 🙂. Na úrovni polky muldy obliekame- vietor v nárazoch je fakt výživný. Nad rebierkom to švihneme do lesíka a sme v závetrí. Fotím, točím. No skrátka bohovo je. Po dosiahnutí vrcholovej kóty Krížnej sa vietor zrazu utišuje. Z mlieka sa vynára kočka- a ajhľa Zdenkáčova Katka. Sme tu teda v trojke ako sme včera s chalanmi špásovali.🙂. Takže svorne pokecáme, pri obliekaní minisukne ju chtiac/nechtiac natočím na GoPro. Vo všetkej počestnosti samozrejme,Zdenkovi poskytnem kópiu nahrávky, nech má matroš na vydieranie keby sa chcela angažovať v politike. 🙂. Nalyžujeme do Suchej- vcelku fajná lyžba. Hutný prach. Vytraverzujeme nad Rybovské sedlo, dole muldou paráda. Dnes som hlavný kameraman aj rejžo. Strihač bude Momo. 🙂. Teda možno. Fukneme to kúsok vpravo, tu je tiež hutnejší prach, žiadna krusta, nereže to. Dvorný pesimista Šediak by mi neveril, ale máme to na kamere. Tu je asi posledná prašanová lyžba tejto sezóny. Dole lúčkou, klasicky k salašu. Stretáme nadšencov s úsmevmi na tvárach- ani sa im nečudujem pri predstave čo ich dnes ešte len čaká. Nad Kitzbuhelom stretáme Eda, pokvákame a potom štýlom na Vlhovú (resp uhni strom) pomedzi bučky. Strom neuhol a ja som neuhnil. Cestou až k autu. Ako vravia klasici -horskí vodcovia: car to car. Existuje aj vetička tukabel tukabel, ale tú našťastie použiť nemusíme. S pozdravom Hare Krížna. Ala a ja.