foto5

Posledné komentáre

• Fašiangová orba , aneb : Na Krížnej, krížnie vetry dujú

Praskovanie
    Na kremnickych sa ani len vanok neunuval fuknut ...

• Krížna 8.2.2020

Lado borec!
    No ešte že sme nočný výstup..a LA čelovka ...

• Silvestrovská Krížna

holenie
    To len zele vidis, z tolkeho vycerpania

oholený
    Momogán a keď ideš so mnou tak sa neoholíš. Podozrivé ...

Login Form

Făgăraș - Rumunsko

Făgăraș - Rumunsko_23

2.1.2020 ráno o 9tej z práce volám Jančimu, či by sme nešli do Rumunska šlapať na Făgăraș. Do ½ hod. mi volá, ideme. Večer o 18tej ho beriem a vyrážame na cestu dlhú 800 km. Od Maďarských hraníc je hmla až do Rumunska, cesta plynie celkom rýchlo. Po 8 hodinách cesty, odstavím auto pred hotelom. Ráno sa prebúdzame do pekného dňa, zbalíme sa a presúvame sa na Transfăgărășan. Na parkovisku pri kabínovej lanovke odstavíme auto /cesta ďalej nie je odhrnutá/, nastrojíme sa a ideme na Telecabină Bâlea Lac. Nikde nevieme nájsť, kde sa kupujú lístky, chlap nás naženie do kabínky a už sa vezieme. Pekné výhľady na celu dolinu, z kabínky kukáme kade to budeme môcť lyžovať až k autu.

Vystupujeme z kabínky a chlap chce zaplatiť za osobu po 35 Lei. Náš sen o bezplatnej lanovke sa rozplynul. Lacul Bâlea, je zamrznuté pleso, miestny máju na ňom atrakciu, vozia sa po ňom na skútroch. Trošku sa rozkukáme, kade by to šlo hore a aj dole. S Jančim sa dohodnem a vyskúšame strmý zráz pod, ešte strmejším žľabom/ je to kúsok od sedla Curmătura Bâlei/. Sneh je prachový miestami tvrdá doska, ale hlavne je ho dosť. Pekne vyšlapeme cikcakom pokiaľ to terén dovolí, potom musíme dať lyže na bagle a vyšliapnuť po vlastných.Nasadíme lyže a čaká nás prvá lyžba v tomto pohorí. Z lyžujemek chatám a pokukujeme po ďalšom úseku, kde by sme mohli isť. Vdiaľke vidíme 2 lyžiarov ako stúpajú do sedla Șaua Caprei. Kukneme na seba a ideme v ich šlapajach, celý tento úsek mame lyže na bagloch. Hore v sedle, začne pofukovať silnejší vietor, rozhľadíme sa a vieme že sem zajtra prídeme a polyžujeme to tu. Nasadíme lyže a zlyžujeme zo sedla k chatám, vo vrchnej časti bol sfukaný sneh tak sme prebrúsili hrany na lyžiach. Od chát sa spustíme dole cez skalné prahy alesomk autu. Pri parkovisku sú stánky s jedlom, chlastom, suvenírmi, my si dáme langoše. Nasadneme do auta a cestou na obvykaci sa zastavíme v reštaurácii na obedo-večeru. Janči si dá polievkua koleno, ja si dám polievku a baraninu. Samozrejme mne nedoniesol polievku, ale zato Jančimu doniesol ½ l polievku s poriadnymi kusmi mäsa, ide ho roztrhnúť po zjedení. Donesie nám druhé jedlo, baranina bola vynikajúca – ja ju zjem celú, Janči sa ani nedotkne kolena a dáme si ho zabaliť. Dva dni sme ho jedli na raňajky. V dedinke Cârțișoara sme ubytovaný, navštívime miestny magazín na nákup raňajok a piva. Večer lahýňame polo mŕtvy o 20 hod. do postele.

Ráno o 8mej budíček, raňajky, o 9tej už sedíme v aute smer Telecabină Bâlea Lac. Vysadneme z kabínky, lyže šupneme na batoh a šlapeme do sedla Șaua Caprei. Tu sa dáme do ľava a šlapeme na nemenný vrch, posledných 70m je po úzkom hrebeni. Vietor poriadne fučí, hra sa snami ako by sme bola zástava, ktorú chce odtrhnúť zo stožiara. Neriskujeme, nasadíme lyže a zlyžujeme až k plesu Lacul Capra. Nalepíme pasy a dáme druhý výšlap na vrchol Iezerul Caprei. Pod vrcholom sú skaly, ktoré nás ďalej nepustia, dáme dole pasy. Ja zapínam lyžiarky a jeb, odtrhlo sa lanko / myslel som si že sme skončili, našťastie to bolo lanko ktoré sťahovalo lyžiarku na priehlavku/. Opäť zlyžujeme k plesu Lacul Capra. Dáme malé občerstvenie a pokračujeme v treťom výšlape žľabom pod vrchol Capra. Tu bola najlepšia lyžovačka dnešného dňa. Štvrtý výšlap do sedla Șaua Caprei a zlyžujeme k chatám. V jednej z nich si dáme teplú polievku a trochu oddýchneme, vydáme sa na poslednú lyžovačku dnešného dna k autu. Cesto na obvykaci sa zastavíme v reštaurácii Albota, pri nej sa nachádza farma na pstruhy. No čo sme si asi dali, pstruha. Tu sme sa najedli do roztrhnutia, cestou sme sa zastavili v potravinách aby sme si kúpili pivo na zaliatie výbornej večere. Zase zaspávame o 20tej.

Ráno pripadlo 5cm snehu, vyrážame na parkovisko Telecabină Bâlea Lac. Čím stúpame vyššie snehu pribúda. Na parkovisku je 30cm prachového snehu a stále padá. Vyvezieme sa kabínkou hore, tam je ho ešte viacej. Ale hmla ako sviňa, človek si nevidí na špičku nosa. Po pamäti sa dostaneme a chatu, dáme si kávu, posedíme hodinku kukneme aké bude počasie/ má snežiť celý deň a aj zajtra to isté/. Navrhnem Jančimu či nejdeme domov a cestou sa zastavíme v meste Sibiu. Súhlasí, len máme malý problém. Mame posledných 29 Lei a 12€ na cestu dole kabínkou. Našťastie nám to kabinkar zobral a zviezli sme sa dole k autu /nebral karty/. Cestou domov sme sa zastavili v historickom meste Sibiu, kukli sme si mesto a zastavil na obed.

Celý výlet bol parádny úlet, škoda že sa pokazilo počasie, teraz koľko snehu tam musí byť.

Ja aj Janči sme spokojný, že to vyšlo aspoň takto. Pritom nikto z nás, v tomto pohorí nebol.