foto5

Ponorit
    Dakujem . A budem so mna ladova bojka

Uzasne
    Ako už obvykle, úžasné video. Vďaka za zážitok.

• KKK 2019

Ahoj, ja som hlavne natacal. Fotiek som spravil ...

Viac fotiek?
    Ahoj. Prosim, je niekde mozne vidiet aj dalsie ...

Login Form

Ďumbier a Chata MRŠ vol.2 – 16.-17.3.2019

Ďumbier a Chata MRŠ vol.2 – 16.-17.3.2019_29

Účinkujú: Bratranec, Momo, Laky, Cuco, Siťo, Igor, Lucia, Fany, Šmeťo, Odin.

(sobota) Cucova veštba z pred dvoch mesiacov sa teda naplnila. Inkriminovaný víkend je tu a my netrpezlivo očakávame začiatok toho najdôležitejšieho, čo sa momentálne na Slovensku deje: stretnutie Svorky na Štefáničke. Ráno si ešte viacerí ideme hodiť lístok s kandidátmi na prezidenta do volebnej urny a frčíme smer Ďumbier.

Každý z inej strany, ale presne načasovaní sa stretávame na Trangoške. Svorkáči zmerčili môj príjazd a navigujú ma na miesto stretnutia, ktorým je miestna reštika. Zisťujem, že väčšina z nich už požila istú časť povzbudivých nápojov a tak sa nenechám zahanbiť a jedno orosené pristáva na stole aj pre mňa. Veselý čašník nám nosí jedlá a nápoje. Reči sa trúsia, chlieb sa je, slovo dáva slovo a zisťujeme, že sedím priamo naproti svojím budúcim svokrovcom. Fany so Šmeťom majú na vydaj súcu dievku a lepšieho adepta na zaťa než mňa, by na tomto biednom svete len sťažka našli. A tak, keď je už ruka v nohaviciach, vlastne v rukáve a v rukáve vetrovky teda, odchádzame najedení na parkplac, súkame sa do skialpov, mačiek, kacúrov a iných stúpacích pomôcok a vyrážame na sneh. Ide sa nám báječne, drobné občasné úpravy na výstroji, odľahčovanie batožín od kvapalín pofidérneho zloženia a diskusie na rôzne kultúrno-spoločenské témy nám spestrujú výstup. Štefánička. Pôvodne sme plánovali pokračovať až na Ďumbier, avšak mimoriadne veterné počasie a mimoriadne mladá obsluha nám zahatala plány. A tak sme len povzdychli nad Simonkou a Bibiankou a prineseným jedlom a pivom a s vlahým pohľadom sme sa zasedeli. Nálada sa povznáša v príjemnom duchu. Kujeme pikle, spriadame plány aj na rôzne jarmarky, polmaratóny, výlety... V neďalekom rádiuse nášho stolu badáme aj prísediace dámy. A keďže etanol búra bariéry zoznamovania sa rýchlejšie ako Berlínski revolucionári múr v osemdesiatom deviatom, načíname rozoberať životné a partnerské témy aj so Soničkou a jej kamoškou. Veľmi dlho nenechávame na pokoji ani mladý maďarský párik a precvičujeme si komunikáciu aj v iných rečiach, či za použitia rúk a nôh a veľavravných gest. Len prečo sa vždy ako prvé rozoberajú nadávky v cudzích rečiach, mi je doteraz záhadou. Komunikujeme aj s mohutným blonďavým fešákom od veľa, ktorý nás núka z praktickej turistickej ťapôčky o objeme cca dva litre. My jeho zase zázvorovicou. No čo, čas pokročil, vrava stúpa a stúpajú nielen volebné preferencie prezidentských kandidátov, ale aj vplyv povzbudivých nápojov na naše organizmy. Trošku sa v tom všetkom strácam a nakoniec sa nájdem pri ďalšom stole v rozšafnej debate s akýmisi lesníkmi. Nerozumieme si, ale rozpor patrí k dišpute. Prichádza ma ale zachrániť ON! Modrooký fešáčisko s americkým úsmevom: Momo! Nuž ale, nepochodil. Po mojom neprístojnom odmietnutí, sa vracia venovať príjemnejším témam. Všetko sa však nakoniec upokojuje a opäť sedíme pospolu. Naše rady za ten čas zredli a s nimi niekde aj môj mobil. Chvíľu sa ešte motkám v márnej nádeji na jeho záchranu. Po pár márnych pokusoch to vzdávam a smerujem na kavalec. Cestou stretám na schodoch Soničku v debate s šuhajkom od vedľajšieho stola. Ja som si už srdiečko predtým vylial, teraz je na rade asi on. Na izbe sa kohosi spásonosná myšlienka, že by mohol Šmeťo vziať ten mobil pod svoje ochranné krídla, ukazuje byť správnou. V rozospatosti sa však nevie zmieriť s faktom, že tak úzkostne opatrovaný mobil nie je jeho. Obaja to vyriešime návratom do jedálne k zvyšku svorky a pivu. Po chvíli však už zatvárajú kuchyňu a tým aj voľný prístup k zdrojom. Dokončíme čo sme načali a v družnom rozhovore sa odoberáme na izby. Ešte chvíľu na izbe hľadáme tento krát Šmeťov mobil, signál, výsledky volieb a jeho ženu. Dostal síce od nás pár náhradných ponúk, ale rozhoduje sa ich nevyužiť. Všetko sa nakoniec nachádza tam, kde to má byť. Až na tie výsledky volieb, čo je nám v zásade o tomto čase a stave jedno.

(nedeľa) Vnímam šuchot a prvé ranné zvuky, opatrne otváram oči, svetlo, rozhovor... kontrolujem svoju prevádzky schopnosť... hmm: večer šuhaj, ráno šuhaj. Tak je dobre. Ale keďže je na raňajky ešte príliš skoro, zotrvávam na kavalci zmuchlaný do periny. Momo, Odin a Šmeťo podliehajú šialenému nápadu ísť na Ďumbier a možno aj ďalej po hrebeni. Túto provokáciu odmietam čo i len komentovať a tak opäť sladko zaspávam. Neskôr presun na raňajky. Stretávam v jedálni známu dvojicu: Soničku s káámoškou (vážne nie som na mená), vysmiate od ucha k uchu a tešiace sa na tento článok. Káva, čaj, raňajôčky. Vrátil sa nám Momo, po čase aj Odin a Šmeťo. Obdivujem ich za tak pevnú vôľu a odhodlanie. Sumarizujeme včerajšok a spriadame plány na dnešok. Účty nechávame na Cuca, ktorý si provokačne u manželky vybavil ešte deň voľna a pobytu na tomto príjemnom mieste. Je však čas ísť. Pridáva sa k nám Lakyho kolega Janči, ktorý sem prišiel s Doktorom. Naliepame pásavce a smerujeme na Ďumbier. Peší mieria priamo dole na Trangošku. Výstup je po včerajšku ťažší, než zvyčajne. Je to ale aj prudkým vetrom. Počasie je však ako obrázok. Na vrchole stŕhame pásy, spájam spliťák a dolu sa spúšťame žľabom až ku jame Halaške. Sneh je mäkučký, hlboký, nižšie však ťažký a pomalý. Ide sa však fantasticky. Nad Halaškou zakempíme a čakáme na Lakyho a Doktora. Keď nás dobehnú, lúčime sa s Cucom ktorý stúpa nazad a my si to šinieme na parkplac. Momko s Odinkom už netrpezlivo čakajú nášho príchodu. Kukuričníci išli ešte lyžovať na Juh a tak sa lúčime a vyrážame každý svojím smerom.