^späť

Dakujem
    som rad ze sa paci

Velka poklona
    Parada, velmi pekne spravene video. Tie zabery z ...

• Vianoce, ako na jar

Snehomili..
    No krasne .ani ste nestihli vytravit a uz drsr ten ...

• Dobrý začiatok 2017 - video

Poklona
    Krasne ste to odpalili,techni ka prasanová užasná,Zdenko ...

Login Form

Krížna-februárové schladenie

Krížna-februárové schladenie_2Momo bol včera bezo mňa ,tak aby ma nemrzelo že som trčal v meste,dohodneme sa na klasický čas odchodu. Minkovi sa nechce ráno vstávať.babenku žiadnu so sebou neberieme,tak nás púšťa vopred bez neho- že keď sa zmátoží, dojde za nami. Moma pre zmenu dnes ponaťahuje už v aute. Parkujeme ako prví, cesta hore Vlčími dierami je trochu koľajovitá a vyľadnená. Kus nás vykĺže , ale vcelku a v pohode to dávame. Rýchlo sa poprezúvame a v rannej kose rezko klasikou hore. Miernou variantou cikcakom nad sedlo . Slnko na nás svieti spoza Majerky, sneh sa víri.

Vidíme aj dúhu, je to skrátka paráda. Začína celkom sviežo duť, tak sa zašívame pomedzi smreky a zakrpatené smrekovce. Preštrikujeme na hrebeň, tu je mraková čapica, hore nad nami presvitá modrota, ja ticho dúfam že sa prejasní a budeme mať azzuro. Na Krížnej prebehneme cez plot, v závetrí búdy sa doobliekame. Celkom aj kosu klepeme – Momo sa klepe trochu viac, nejako to s oblečením neodhadol . Plánujeme mrknúť Dedošku , ale Momo to odpískava. Takže rebrom do Suchej. Parádna lyžovačka – na tvrdom trochu prachu, vypadneme z mraku ,tak aj niečo vidíme. Ponad Revúcky salaš traverzneme do malej Britiš Kolumbia, tu je sneh parádny. Rebrom v prachu, nahováram Moma na 2. rundu, ale nedá sa, po včerajšku je rozbitý, tak to nesilíme a praceme sa do doliny.Zdola sa ťahajú vláčiky skialpošov, bude tu asi dnes husto. Mrkneme na seba fuk ho k salašu, ja predtým trochu zakufrujem na druhom brehu potoku, tak ho prebrodím. Zase si chrochním v prachu. Lesíkom to dávam na Vlhovú , len bučkom chýbajú kĺbové spodky-ale ostali stáť všetky. Aj moja hlava je celá. Po ceste to kus hrkoce, pri parkingu je celkom plno. Keď sú autá rozumne nastavané, tak sa sem zmestí 7 autíčok. Minko sa vynára na El Niňovi. Nechce sa mu cúvať na dolné parkovisko, tak to pichne vpravo od cesty kde majú lesníci zakŕmené. Je tam siláž a pod snehom blato. El Niňo hrabe a zapadá po polku kolies. Podľa hesla- čím viac sa spoliehaš na 4x4, tým ďalej ideš po traktor ktorý Ťa musí vytiahnuť. Minko bohuje , z kufra vyberá lopatku, trochu ryľuje. Snažíme sa ho vytiahnuť naším autom. Konečne viem kde máme ťažné , ale sme nejaký ľahkí na tú jeho 3 tonovku. Po pár pokusoch na to kašleme , Minko vytáča Zdenkáča a dohovoria si plánik. My pokračujeme dole cestou. Zase musíme stáť pod Rybím , lebo optimista na predohrabke to pri vodopádiku zase nedal, tak sa pokĺzal smerom naspäť, kde nakladá reťaze. Kým nacúva a vyhrabe sa zo záveja, trvá to cez pol hodinku. S retiazkami to už dáva , chlapík za ním radšej cúva dole-chvalabohu. My opatrne dole, radíme chlapíkovi nech sa s predohrabkou netrepe hore, slečna na sedadle spolujazdca má iný názor. Tak nevieme ako to dopadlo. Či vyhral zdravý rozum alebo ego. My sme mohli byť už hodinku a pol doma , ale kus nás to dnes zdržalo.

PS:Bavili sme sa s Momom že prečo chodíme stále Na Krížnu.Jednoduchá odpoveď:Lebo sa nám to tam páči .Momo vravel, že keď bude chodiť hore týždeň, tak každý deň pôjde inou cestou.Ja som narátal len od Tureckej a našej lokalitky 20 rôznych variantov. A to som odignoroval Revúčanov, smer od Harmanca a od Malého Šturca.

S pozdravom Hare Krížna- Momo a moja maličkosť.