^späť

Posledné komentáre

Login Form

Aneb prvý sňah. 31.10.2017

Aneb prvý sňah. 31.10.2017_7Vďaka studenému frontu a svätému Herwarthovi nám napadol sneh . Vo mne vyvolal hneď 2 obsesie. 1. ísť na lyže a 2. písať o tom ,ako som bol na lyžiach. Takže po poriadku- viete kto v posteli vyhráva ? (jasné že pri sexe) . Predsa ten kto je prvý. A včera to bol náš Minko, aka Šediak. Vedel som ,že v pondelok  skúsi ísť na lyžky. Tak som mu začerstva brnkol. Povedal - na parádu. Tak ja rýchlo dovolenkový lístok v ruke žmolím a s tikom v oku za šéfstvom utekám. Tikal som jak starý budík, aj ma triaslo- tak sa šéf zľutoval a podpísal. Večer ani zaspať nemôžem , narýchlo sa pochystám.

V noci sa opakovane budím , aby som nič nezmeškal . Ráno zobudím, nakŕmim a spakujem Maťka . Všimol si ,že ideme do pivnice po lyže. A hneď otázka a - moje(teda jeho) nevezmeme? Uhral som to na škôlku ,že ho čaká pani učiteľka (fakt pekná- chalani oplatí sa ísť mrknúť) . Tak bez raňajok uháňam do Tureckej, pred krčmou ma už čaká Minko. V závese parkujeme na Salaškách. Bez zimných gúm(na aute) to ani neskúšajte . Tu je kosa . Okolo 0 st C, Minko mizne, ja sa tmolím, naobliekam na seba skoro všetko čo som našiel v skrini. Je mi fakt zima. Ako tak idem hore brehom, dumám o tom ako nám bolo fajn v Egypte. Teplo, more , rybičky a fajné žrádlo. A ja nalačno , nevládny sa suniem do kopca. Fakt divné. Pod traverzom už trochu povyzliekam-pre zmenu sa potím jak hovado.  Nom je kamoš a dohliada na mňa či idem. Minko mizne vdiaľ. Sa mu ide ,keď má natrénované. Ale na traverze sa ku mne vráti. Robí stopu - cikcakovo , takú akurátnu. Počasie parádne- vietor zo sever víri sneh, občas vykukne slnko. Už viem prečo to mám tak rád. Egypt je fajn, ale lyžovať sa tam nedá. Pasúci hore grúňom končíme na Líške. Vietor je fakt nepríjemný- cez leto som spohodlnel, tu hore je cca mínus 6 st, k tomu ten fuker. Dnes bez vrcholovky na Krížnej. Takže naobliekať a dole zjazdovkou. Štýlom na Maďara. Ufúkaná a miestami vyľadnená doska, ktorá sem- tam zareže. Nižšie si nájdeme aj prašan- po novom powder. Zbehneme dole traverzom, tu mi Minko dáva vale a ide sa dať scediť z krvi. Ja naliepam pásavce a zase hore. Napodiv sa mi ide lepšie. Znovu končím na Líške, dopijem čaj ( nová termoska od firmy T.....ma je na prd- nedrží teplo) strihnem to trochu inokade . Tu  lyžujem na nosnej doske, preštrikujem k súvislému prašanu , ktorým hopkám až po traverz. Z neho sa vynára Tarhoňa. Je to parádnik, celý oranžový. Ruksak zelený, k lyžiam zladený. Našťastie nás nevidí moja žienka- by mi povedala že si mám brať príklad. Tak znovu naliepam a temujem stopu. Pred nami ju rozdupkali pešiaci .Znova Líška- na terase chaty HS sa prezliekam do suchího. Tarhonkovi ukazujem kade je to fajn. Má dnes skialpovú premiéru , tak nech si to užije. V prášku zase hopkáme . Lyricky to opisujem , ale dnes sme to rozryli jak divé svine. Kto to dnes zameškal, zajtra ani ísť nemusí. Pod traverzom lyže na batoh a znášame. Je to bez podkladu, lyžiarky sa šmýkajú na blate. Mám dojem že to rýchlo okopnie . Ale aspoň sme si stihli skialpový absťák kauzálne poliečiť. Takže zajtra možno zase a potom sa uvidí. Do skakavenia priatelia.

Účastníci zájezdu: Minko, Nom th II, Tarhoňa a moja maličkosť.