foto5

Posledné komentáre

Ferrata
    Pali treba tam ist podvecer, je tam toho vela tak ty ...

To sa nam dnes urobilo pekne
    V sobotu som len tak klikol na youtube a pozeram ...

• Island - video

Ponorit
    Dakujem . A budem so mna ladova bojka

Uzasne
    Ako už obvykle, úžasné video. Vďaka za zážitok.

Login Form

Island

Raft na Islande_17

Tento výlet vznikol len tak znenazdania. Zohnal som spiatočné letenky za 100€, a potom tam nechoď. My sme tam boli pred 6 rockmi, teraz sme si naplánovali pikošky ktoré sme nedali vtedy.Požičali sme si teréne auto, ktoré zvládlo poľné cesty a bez problémov prebrodilo rieky. Malo v zadu matrac a všetko potrebne na varenie, my sme si doniesli len spackaný. Konečne som sa poriadne vyspal v aute. Auto sme si požičali tu KUKU CAMPERS. Na letisku nás čakala teta ktorá nás odviezla do požičovne, kde sme všetko vybavili a ešte sme aj dobre nakúpili. Bol tam priestor, kde ľudia nechávali potraviny a veci, ktoré nespotrebovali a mohli ste si zobrať zadarmo čo sa vám pozdávalo. Po odovzdaní auta sme sa vybrali na cestu do zlatého trojuholníka, Thingvellir,Geysir,Gullfoss.
Keď sme dorazili ku Gullfossu bolo 23 hod večer, no povedzme si, v lete tam je svetlo 24 hodín. Po kuknutí vodopádu, sme odbočili na poľnú cestu a odstavili auto, vybalili spacáky, kufor hodili n predné sedadlo a za 5 min. sme spali ako zabitý. Ráno sme sa zobudili do krásneho ale ufúkaného studeného dňa, spravili sme si raňajky a pobrali sme sa ďalej. Presunuli sme sa len 120 km, do najkrajšej časti Islandu – Landmannalaugar. Dúhové hory, neskutočné krásne miesto, príroda sa tu vyhrala s farbami ako maliar na plátne. Je tu veľké množstvo značených turistických chodníkov, a na záver prírodná kúpačka v termálnej vode. Prespali sme a ráno vyrážame po prašnej ceste smer Vík. Tato trasa bola plná riek, jazier, krásnych prírodných útvarov a boli sme tam sami. Stretli sme tam dve auta na 60 km. Vík mala prímorská dedinka, nakúpili sme , natankovali a kukli si skalné útvary a krásnu čiernu pláž. Cez deň je na všetkých atrakciách veľa ľudí, odporúčam v podvečerných a lebo nočných hodinách. Z Víku sa presúvame na východ, cestou sa zastavujeme pri najväčšom ľadovci Vatnajökull. Cestou na východ sa dá zastaviť na viacerých miestach, kde končí tento ľadovec. Túto noc spíme v horách nad Egilsstaðir, na toto miesto máme nostalgické spomienky. Pred 6 rockmi sa nám tu pokazilo auto a Egilsstaðire sme strávili dva dni z nášho výletu. Stadeto sme mali v pláne vystúpiť na vrchol Snáfel, ale fúkal taký silný vietor, že sme pokračovali na ďalší ciel našej cesty Askja v strede Islandu. Pred tým ako sme odbočili z hlavnej cesty sme natankovali plnú nádrž a čakala nás trasa /122 km/ po vyprahnutej krajine, brodenie riek a piesku. V tejto krajine sme nevideli žiadaného živočícha, iba naše auto pohodené v teréne. Krajina sa menila zo skál na piesok, lávu, sem tam nejaká riečka, malo to svoje čaro/ako na Mesiaci/. Ako sme sa približovali k Askji, bolo tu veľa vyvretej lávy ktorá dosahovala výšku aj 4 m. Dorážame na parkovisko, odkiaľ vyrážame na krátku túru k Askji, cca 3,5 km ale po firnovom snehu, ktorý sťažoval chôdzu. Dorazíme k cieľu, kráter o priemere 30 m s bielou siričitou vodou a v pozadí veľké jazero s modrou vodou, veľmi pekné fotogenické miesto. Cestou naspäť už sa nevraciame po tej istej ceste, obchádzame nádherný kopec Herðubreið s krásnou bielou čepičkou na vrchole. Po tejto ceste musíme prebrodiť dve dosť hlboké rieky, pri prvej som mal srdce v gatiach, voda sa prevaľovala cez kapotu, ale chvála bohu auto to zvládlo. Dostávame sa na hlavnú cestu a 3 km sa musíme vrátiť, ideme si pozrieť podľa mňa najkrajší vodopád na Islande Dettifoss. Tá sila a hluk vody je fascinujúci. Silný vietor nás vyženie a pokračujeme do Húsavík. Tu by mali byt volné kúpele, no jasné,po pol hodine hľadania ich nájdeme a na dverách je napísane private. Tak kukneme na mape, kde by sme mohli nájsť nocľah. Nad mestom nachádzame pekné veľké parkovisko, uvarime si polievku ja sa teším že otestujem islandské pivo, no a čo sa nestane Micka drgne do piva,to padne z auta na zem a rozprskne sa ako šampus. Ráno sa budíme na strašné teplo v aute, slnko,úplne bezvetrie, toto nám nesedí na Island. Navrhujem, keď sme Húsavíku či nekukneme veľryby. Micka sa okúňa, ale nakoniec súhlasí. Nasadáme na loď, navlečieme si overále a už sa plavíme na mori. Aj tu je bezvetrie, slnko stále pečie, cca 1 hod plavby a spomaľujeme, kapitán hľadá veľryby. A hľa vpredu veľryba, doplavíme sa k nej, odstaví motor, natáčame a fotíme. A takto asi pol hodinu sa naháňame za nimi, ja som to nazval honička za veľrybami. Keď sa vraciame na pobrežie aj vietor začína naberať na grádoch. Skočíme na nákup a pokračujeme k ďalšiemu cieľu Rafting na Islande. Dorazíme do centra Viking rafting, Micka našla na nete,vraj sú dobrí. Otvárame dvere víta nás Chris, dohadujeme sa sním, zajtra chceme isť a on zajtra má veľkú skupinu, že bude problém. Ale šikovný manager zavolá a 5 min. nám oznamuje - ideme. Super, mohli sme spať priamo v areáli Viking raftingu. V okolí mala byť free kúpačka, zase hľadáme ale nenašli sme nič, tak vravím môžem to jebať už nebudeme hľadať nič a pôjdeme do dediny a tam sú platené bazény. A tak sme aj spravili, vysmiaty sme sa kúpali v daždi v bazéne a teplých kadiach. Nemalo chybu. Vrátili sme sa do Vikingu, navarili večeru a spokojne zaspávame. Ráno sa budíme na kvapky dažďa, ale pánbožko nás má rád, zariadi – kým sa presunieme na začiatok raftu vykukne slnko. Do lode nasadneme so 4mi Američanmi a loď vedie Ryan, a veľká skupina študentov z Dánska. S Daňanmi bola bohová sranda, Američania boli suchári. Rafting bol po piči dobrý, najlepší aký som kedy išiel. Hlboký kaňon cca 30 m , voda sa v ňom valila len taký fukot, veľa perejí s metrovými skokmi a veľa srandy, prevrátených lodí, zachraňovania ľudí. Bol to neskutočný zážitok, takto odbavený z raftu som ešte nebol. Splav trval cca 4 hod, odporúčam. Po rafte sme sa pobrali ďalej na západne pobrežie, cestou sme sa zastavili na platenú kúpačku vyhriať vychladnuté kĺby po rafte. Ráno sa prebúdzame na silný hukot vetra, na to sme si zvykli, vietor je tu na každodennom poriadku. Pokračovali sme po poloostrove kde sa nachádza ľadovec Snæfellsjökull, okraja ľadovca sme sa aj dotkli. Cestou sme sa zastavil pri majáku Svörtuloft, a v malebnom prístavnom mestečku Stykkishólmur. Poslednú noc sme spali pri veľkom jazere Skorradalsvant. Ráno sme poriadili auto,vydali na poslednú cestu do Rejkiavíku. Pozreli sme si staré mesto, katedrálu Hallgrímskirkja. Pokúpili suveníry a takto rozlúčili s Islandom.