^späť

foto5

Posledné komentáre

Login Form

Najväčší adrenalín zimnej sezóny aneb 4x4 nie je vždy 16.

Najväčší adrenalín zimnej sezóny aneb 4x4 nie je vždy 16._2Momo chcel článoček zo včera , ale bola to klasická chopkovačka . Zaujímavý bol dnešok. Po lenivom ráne a skontrolovaní počasia padol žreb na Donovaly- sánkovačka s deckami. Poobede sa zhabeme a so sánkami sa presúvame po hradskej medzimestsko-medzištátnej ceste. Nad Motyčkami sa ťahá kamión- cisterna na nemeckýh značkách . Ide závratných 30-35 km/hod . Tipujem ho na fanúšika letných gúm. Našťastie sa odprace na parkovisko a púšťa nás dopredu . Tak hrdo odbáčame smerom na Malamut arénu a mierime k Bulom. Švagrinká za nami na predohrabke sa mi stráca v spätnom zrkadle , ja gentleman si vravím- vrátim sa po ňu potom.

Nad posledným apartmánovým domov a prvým stupáčikom ignorujem Volvo ,, zaparkované pod cestou v záveji. Rozkúrim autíčko hore kopcom , istý si kvalitou 4x4 a systému Haldex, podradím do 2-ky a stúpam na plyn. Palubovka mi začne blikať ako vianočný stromček - viem že preklzujem ale kašlem na to , dokonca ja debil mierne uberám nohu z plynu. Pod vrcholom je malá križovatka- obidve cesty obdchádzajú Kríž na kopčoku , takže uberám znova a namiesto vľavo čo je strmšie si to rozmyslím že idem vpravo , rpeto ešte spomalím. Chyba. Zastávam. A zrazu ideme dozadu. Brzda, ručná brzda. Auto zrýchľuje. Ala vedľa mňa skamenela , opakuje nejakú mantru. Maťko zo zadu sa pýta -ideme dozadu? ja dupem na brzdu, kvedlám ručnou brzdou , točím volantom. Čakám kedy nás otrepe o stĺp , resp. snehový mantinel , myknem volantom- a zrazu hodiny ako z francpzskeho krimifilmu s Belmondom. Keby len jedny , narátal som asi 2-jo.Nejakým zázrakom zastávame po asi 150-200 metroch jazdy na tobogáne(väčšina pospiatky). Stojíme nejako šrégom, našťastie sme všetci  celí. Auto ani ťuk. Snažím sa nejako stočiť, šmýka nás. Gumy zimné , auto 4x4 . Len štrk čo vždy v zime nosievam v kufri, ostal doma v pivnici- veď načo v takom nízkom dátume. Nejaká okoloidúca mi vraví- ako ste to pekne zvládli (keby to natočila na telefón, tak sme hviezdou youtube minimálne na 4 dni). Za volantom som síce sedel ja, ale šoféroval asi sám anjel strážny , ktorému fakt ĎAKUJEM.  Zrazu Ala vraví- pozor ide nejaké auto . Ja zahreším neviem spraviť vôbec nič. Maťko je v aute, ja som mimo (špekuluje čo podsypem pod kolesá), skrývam sa za autíčko. Zhora sa rúti oktávka- ide samospádom.Šofér za volantom je podobný štatista asi ako ja pred chvíľkou . začne ho točiť, modlím sa nech do nás nejebne čelne. Tesne pred nami ho vezme do hodín a auto s jemným ťukom priparkuje na doraz k nášmu. nevmestil by sa medzi ne ani zastrúhaný vlas. Rovnako ako mne do zadnice. Žiadne vysypané okno, žiaden krik, krčiace sa plechy, výbuchy. Z auta vystúpi vyklepaní párik - tak to sme už štyria čo sa nám trasú kolená. jedine Maťko to berie stoicky a chystá sa sánkovať. ja obvolávam kamošov - mám utkvelú potrebu štrku , ktorý treba posypať pod kolesá. Na namrznutom čistom ľade je totiž asi 10 čísel snehu . Tak aspoň očešem sekerou od chvojiny blízky smrek. Dojdú kamoši spolušoféra, naše auto odhovíme o pol metra a normálne ho fuknem do záveja vedľa cesty.O chvíľku sa zjavuje kamoš Laco - vidí že nás netreba ťahať navijakom , nikto nie je zranený. Štrku však treba veľa ,s tým si rady nedáme (Lacimu ĎAKUJEM ako 2.-hému). Okolo ide chalanisko z Hanesov- ten vraví donesiem reťaze , nejako to dáme. Kamoš šoféra druhej Oktávky je tu na 4-kolke ( motorke), najoprv zbehneme dolu k Vovlu , to zapojí za motorku, my potlačíme a auto ide zo záveja ako ratrak . Keď volvátko oslobodíme , chalanisko sadne do sedla a odfrčia po reťaze. O chvíľku sa už hrdo vracia k nám aj s reťazami. Naloží retiazky , zanaviguje ma smerom dole, zvezieme sa do bezpečia. Tomuto neznámemu borcovi (pracujeu nás v BB na NTS-ke , meno neviem, ale ĎAKUJEM mu ako3.-mu . Vybehneme zase hore , retiazky na ďaľšie auto a fuk s ním do bezpečia. Priatelia takže nie lyžovačka v 3.-ke lavínovej vám vyplaví adrenalín (vtedy vyplavujeme endorfíny). Ale takýto zážitočok - sedieť v aute, ktoré sa nekontrolovane rúti dole tobogánom. To je Tá pravá sánkovačka. Cesta domov po kalamitnej situácii , kedy cestárov fakt prekvapili zrážky a zima , trvala asi 1,5 hodiny. Ale chalabohu ščastlivo.

Poučenia:- 1. mysli ! čiže žiadna ignorácia auta v garáte .Keby som tam zastavil , tak sa nesánkujeme.

2. heslo pilotov: Hore môžeš , dole musíš . Takže 4x4 Vás síce vytiahne dosť vysoko, ale gravitácii dole kopcom je to u prdele . A ide ako na saniach. Takže pocit falošného bezpečia a istoty v technike by nemal zatieniť zdravý rozum.

3 . Keď už trčíte v sračke,treba sa z nej vyhrabať. A dnes sme to dali vďaka neznámemu chalaniskovi,ktorý z domu doniesol reťaze.