^späť

Dakujem
    som rad ze sa paci

Velka poklona
    Parada, velmi pekne spravene video. Tie zabery z ...

• Vianoce, ako na jar

Snehomili..
    No krasne .ani ste nestihli vytravit a uz drsr ten ...

• Dobrý začiatok 2017 - video

Poklona
    Krasne ste to odpalili,techni ka prasanová užasná,Zdenko ...

Login Form

Muntii Rodnei - Romania

Muntii Rodnei - Romania_19Cyril a Metod vychádzal na predlžený víkend, hneď sme to využili a vybrali sa do Rumunska. Pohorie Muntii Rodnei vzdialené necelých 600 km od BB, cesta nám trvala 9 hod.. Ubytovali sme sa v penzióne Diana v dedinke Borsa. Rezervoval som ho cez booking. Cena na jednu noc, jedna osoba bola 9€. 1 deň sme sa vyviezli sedačkou na náhornú plošinu. Kukli sme velikánsky vodopád , ktorý je tu miestnou atrakciou, neďalekú jaskyňu s veľkým otvorom ale s malou hĺbkou.

A začala kuca paca, prvé dažďové kvapky v diaľke to začalo riadne hrmieť a blýskať sa. Dali sme rýchli zostup k sedačke. Keď sme sedeli na sedačke, v kruhu okolo nás sa intenzita dažďa, bleskov stupňovala. Nevedeli sme sa dočkať, kedy znej zídeme dole aby nás niečo netrafilo. keď sme boli na pevných nohách, bežali sme do nášho penziónu aby sme nezmokli. Večer sme si išli do dediny zameniť peniaz, drobný nákup a večera v reštike. Ráno sme si privstali, o 8:30 vyrážame zo sedla Pasaul Prislop na bicykloch po horskom masíve. Boli sme tam sami, valasi a ich ovce.  Podmienky aké sú tam na bicyklovanie nás prekvapili, zvážnice riadne udupane od aut ktoré tade chodia. Tých zvážnic je tam na mraky, nie ste v lese ale na plániach a hrebeni. Krásne sme si po bikovali a pred 12tou sme už na penzióne. Urobili sme dobre, prišla taká búrka že sme videli na 10m, čo tak husto pršalo, aj krúpy padali. Pršalo až do večera tak nám nič neostalo len relax na izbe.

Tretí deň počasie nebolo bohvie aké, ale predpoveď vravela, o 11tej prestane pršať a tak sa aj stalo. Sadáme na sedačku a šup ho do hôr. Náš ciel bol majestátny Vf. Gargalau 2159m. Išli sme po modrej značke ale nevideli sme ani prd. Našťastie chodník bol dobre prechodení, problém s orientáciou sme nemal. Ako sme kráčali po hrebeni, na malú chvíľku sa nám roztvoril výhľad na náprotivný kopec. A potom len zase v hmle sme dosiahli vrchol. Pri zostupe sa oblačnosť začala dvíhať hore, ale samotný vrchol sa odhalil, keď sme sedeli na sedačke dole. Pri sedačke bol hotel s reštauráciou, kukli sme na seba, a hneď sme vedeli, že si dáme neskorí obed. Posledný deň sme vstavali už o 6:30. Zbalili veci nahádzali do auta a šup do sedla Pasaul Prislop. Teraz ideme na bicykloch na opačnú stranu ako o dva dni skôr. Tuto časť sme si naštudovali pri včerajšom výstupe na Vf. Gargalau. Bolo ráno nikde ani živánka. Krásne sme sa tam pomotali a o 2 hod. v sedle balíme veci a pálime domov.

Veľa ľudí ma strašilo, že Rumunsko je nebezpečné a sú tam zlodeji. Ale pravdou bol opak, ľudia milý, vôbec sme sa neobávali o svoje hole životy. Bicykle sme mali 4 dni v aute a nezmizli nám. Takže hor sa do Rumunska spoznávať tuto bohom zabudnutú krajinu a spoznávať je čaro ktoré sa u nás vytratilo. A v zime to tam musí byt po pi....či na šlapanie.